Jei dirbate biure ir sėdite didžiąją savo darbo laiko dalį, tai sudaro 8 valandas per dieną ir 40 valandų per savaitę. Tiek pat, kiek darbo grafike yra mėnesyje darbo valandų, maždaug tiek pat yra ir sėdėjimo valandų. Nors už jas niekas nemoka.🙂 Baisu pagalvoti, kad per mėnesį dirbdami sėdite mažiausiai 160 valandų ir per metus apie 2000 valandų.
Ką daryti, jei sportas netraukia?
Tikriausiai kartais galvojate, kad turėtumėte daugiau judėti gryname ore. Jūs netgi įsigijote sezonui geriausius bėgimo batelius ir gražias tamprės, bet vis tiek nesiseka. Kartą ar du jūs juos užsivilkote ir dalyvavote kokiame nors renginyje, bet tai ir viskas. Visada rasite gerą pasiteisinimą, kodėl neiti į treniruotę. Kartais esate sportininkas, kartais nepakankamai motyvuotas, kartais blogas oras arba televizorius rodo gerą filmą.
Alternatyva?
Vaikščiojimas? Kodėl gi ne, nes tai be abejo pigiausia sporto šaka. Tereikia nueiti iki durų, išeiti ir … sugrįžti po valandos ar pusantros.
Dviračių važiavimas? Jei nesate didelė sporto aistruolė, turėtumėte turėti bent jau vieną patogų miesto dviratį.
Koks poveikis dviračių važiavimas turi jūsų sveikatai?
Patogūs miesto dviračiai ir vadinami komforto dviračiai arba kruizeriai puikiai tinka aerobiniam treniravimuisi.
Gerai važiuodami dviračiu nesijaučiate kaip sportuojantys. Toks JAV leidinys kaip The Circulation Journal* paskelbė tyrimo rezultatus, kad žmonėms, kurie reguliariai važiuoja dviračiu, infarkto (sukeltų širdies priepuolių) tikimybė yra 15% mažesnė nei tiems, kurie nevairuoja dviračių.
Kitame tyrime nustatyta, kad tik 32 km dviračių važiavimo per savaitę sumažina širdies ligų riziką net 50%! Taigi, sveikatai labai naudinga, jei kasdien važiuojate tik 4–5 km. Ir būkime sąžiningi, jūs tikrai nenorite važiuoti taip mažai ypač, jei turite nuostabų miesto dviratį.
Patarimai ir rekomendacijos dviračių važiavimui
Accelerista pateikia viename straipsnyje Suomijos UKK instituto* tyrimą, kuris nagrinėja trumpalaikio dviračių važiavimo poveikį sveikatai, ir jo rezultatai dar kartą patvirtina, kad net pusvalandžio pedalavimas gali žymiai pagerinti savijautą.
Iš tos pačios straipsnio UKK instituto paėmiau kelis gerus patarimus, kad dviračių važiavimas būtų ne tik naudingas, bet ir malonus:
- Svarbu, kad jaustumėtės patogiai sėdynėje – kūno padėtis turėtų būti laisva, raumenyse neturėtų būti papildomų įtampų.
- Atraskite naujus kelius! Kiekvieną dieną važiuojant ta pačia trasa, tai tampa nuobodu, kūnas pripranta, o norimas nauda nedidėja.
- Jei tik galite, prieš sėdant ant sėdynės, atlikite nedidelį apšilimą – nors keletą minučių energingo ėjimo ar mankštos, o po dviračių važiavimo pasitempkite ir pasilenkite, kad raumenims suteiktumėte poilsio ir išleistumėte įtampą iš kūno.
- Stebėkite daugiau savijautą ir mažiau širdies ritmo monitorių. Širdies ritmo monitorius gali rodyti skaičius, savijauta niekada nemeluoja. Tai turėtų būti malonus pedalavimas, o ne pasmaugimo treniruotė!
Fizinis aktyvumas pasirodė esąs efektyvus „vaistas“ šiuolaikinio greito gyvenimo ritmo sąlygomis. Varyti patogiu miesto dviračiu yra taip pat malonu, kaip sėdėti namie ant sofos.
Kita vertus, važiuodami dviračiu gausite didelį kiekį šviežio oro, galbūt pamatysite keletą pažįstamų ir patirsite teigiamas emocijas. Po to suvokiate, kad buvo gera išeiti į lauką ir judėti.
Na, rimtai, kodėl gi nevažiuoti kasdien patogiu miesto dviračiu?
Kai važiuojate, užsidenkite gražų ir praktišką šalmą ir prisisegkite atšvaitus. Saugumas pirmiausia!
Likite sveiki, būkite matomi ir išsiskirkite!
*The Circulation Journal yra JAV leidinys, kuris skelbia tyrimų kryptis, apžvalgas, straipsnius ir kitą informaciją apie širdies ir kraujagyslių sveikatą ir ligas, įskaitant stebėjimo tyrimus, klinikinius tyrimus, sveikatos priežiūros paslaugas ir kitų rezultatų tyrimus.
*UKK instituto pagrindinis tikslas yra skatinti sveiką gyvenimo būdą ir ypač sveikatą gerinančią fizinę veiklą bei sumažinti su namų ar laisvalaikio veikla susijusių traumų skaičių per mokslinius tyrimus, mokymus ir visuomenės informuotumą.
Parašė
Kairi